Måndag 4/1 21

Idag tandläkaren. Hoppas det ser bra ut i min käke nu att allt sitter som det ska, så jag kan få min tand.. Sedan så ska jag träffa Erik och handla. En sväng till Rafael och lämna deras tandborstar som de glömde här. ' Längtar redan hem till min soffa , igår såg jag på en massa julfilmer romantiska komedier underbart att frossa i romantik.... Hemska nyheter! Nytt flera barn insjuknar i Covid -19 Inga platser kvar på barnintensiven Att låna ut personal för att hinna med alla som blivit svårt sjuka i covid-19 innebär stora problem enligt Annika. Dels har hon sett ett ökat antal bland barn som måste intensivvårdas på grund av covid-19, men också för att de som är inlagda av andra skäl blir lidande. – Fler barn kommer in i sviterna av covid-19 i akut sjukvårdsbehov. De blir sjuka i en form av inflammatoriskt syndrom efter att ha haft covid. Samtidigt har vi nu inga platser kvar på barnintensiven, det är totalt stopp. Där vårdas både barn som behöver intensivvård av andra orsaker samt nu även barn som sjuknat in – Befolkningen måste förstå att ett aktiverat krislägesavtal inte innebär mer resurser utan bara att personalen tvingas jobba ännu mer. Ju fler covid-19 patienter vi får desto svårare är det att få det att gå ihop. Personalen får springa mellan patienterna. Min absolut största vädjan är att människor tar sitt ansvar. Folk måste stanna hemma och minska smittspridningen, Ta hand om er var rädda om barnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0