Jag har utmanat mig själv Tittat på en blogg hittade detta resept Jag ska baka det när mitt socker förbud är slut

Du behöver:: 100 g smör 0,5 dl socker 1 äggula 2,5 dl mjöl 2 tsk vaniljsocker 1 nypa salt (vaniljkräm) 2 dl mjölk samt 5 msk snabbmarsan. Börja med att fixa vaniljkrämen. Man kan ju alltid koka egen eller gör man en snabbmarsankräm. Ställ i kylen. Arbeta ihop övrigt till en deg. Dela degen i 2 delar och rulla 2 längder. Gör en skåra i mitten på längderna och fyll med vaniljkräm. Grädda ca 12 minuter. Skär sedan längderna i lagom snittar. Låt svalna. Pudra över florsocker ät & njut! Detta receptet måste ni prova om ni gillar vaniljhjärtan Det blir som små kakor Jag har lånat resept av systramasdrömmar.blogg.se hon har så mycket gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0