så sorgligt

Värden vid barnhemmet såg på missionären och började förklara: ”När barnen varit här i ungefär en vecka och skrikit och ropat efter någon i timmar, så inser de småningom att ingen kommer komma. De slutar gråta när de inser att ingen kommer för att hjälpa ”Jag gick sönder. Mitt hjärta gick i bitar. Jag kunde bokstavligen inte plocka upp de krossade bitarna av mitt hjärta som låg utspridda på golvet. Men samtidigt kände jag en stark längtan, en vilja… Jag lovade mig själv något den kvällen. När vi kom hem den natten vilade Luella sin lilla kropp mot mig. Då gav jag henne ett löfte. Ett löfte om att jag alltid skulle finnas där för henne.” dayna1  Dela bilden Facebook ”Så när vi hör att hon gråter klocka 02:00 på natten kommer jag gå in till henne. När hon slår sig, när hennes hjärta krossas för första gången, så kommer vi finnas där för henne. Vi kommer att vara där för att hålla om henne, för att få henne att känna sig trygg och för att få henne att fatta beslut på egen hand senare i livet. Hela tiden kommer vi finnas där för henne. Vi kommer att visa henne att det är okej att gråta och visa frustration, för det kommer vi också att göra ibland. Och det är okej att känna så, det är inte farligt. Vi ska visa att hon är på en trygg plats, och att vi alltid kommer komma när hon ropar. Alltid.” Dela gärna Daynas starka och vackra ord om du tycker att alla barn på jorden förtjänar kärlek och omsorg!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0