Barn

den här bilden är så finIgår kväll såg jag en fruktansvärd dokummentär som heter< De bort glömda barnen i Bullgarien..
Kära nån jag blev så upprörd känslorna bara storma till HJÄLP dem hjälp!! utbilda personalen,!
Barnkoventionen FNS gäller där med Bullgarien är med i EU.
Brist på barnsyn och människovärde har de där Personalen har ingen utbildning alls om barn.
En av vårdarna var själv ett illabehandlat barn han trodde nog att han gjorde rätt som misshandla en pojke som hjälpte till med tvätten.Barnen var tror jag 75 st på det här hemmet ,om natten var det en personal som vaka där
Jag säjer vaka för det var det hon bara gjorde. Barnen låstets in isina sovsalar.Ingen kom och trösta dem Ingen läste för dem...
På morgonen blev de väckta hårdhänt,badade hårdhänt tvättade som de tvättade oxar drog de svamparna
över de tunna barnkropparna de var så undernärda såg ut som barn i uländerna.Bullgarien är inget Uland
När de fick sin gröt eller var det var slogs de om maten .Den starkaste fick mest,ingen mat ro där inte.
Ingen prata med barnen,ingen krama dem,ingen lär dem något.De är onödigt tycker personalen .
En pojke var bara blind, men ingen prata med han berätta inget för honom så han med flera blev till slut psyksjuk.
Det värsta var när film teamet prata med Förseståndaren tyckte hon att de har gjort ett bra jobb med barnen.?
En flicka hade en lätt autism hennes mamma hade lämnat henne där bara för att hon kunde inte ta hand om henne
Flickan blev sjuk under den tiden teamet var där och filma Hon läste innan skrev långa brev till sin mamma som ingen posta till henne.Hon bar runt de breven och en tröja som hon hade fått av sin mamma i handväska.
Efter ett tag sluta hon läsa,sluta skriva och började gunga fram och tillbaka på en stol som de andra barnen.
Jag kan inte skriva allt jag såg men hu hemskt hjälp
Där ser man kunskap är  överlevnad. <Ju mer vi kan om våra yrken ju bättre omvårdnad.

Jag vet att en dag vill jag lära ut jag vill vara där på plats och lära ge kundskap ge  kärlek.  Ha en bra dag ta hand om varandra och andra med
kram Kerstin

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Nej fy vad hemskt! Eller hemskt är inte ord för det. Det är svårt att beskriva den ilska, sorg och frustation man känner när man hör och ser sånt. Hade velat se den dokumentären..

2010-03-10 @ 20:50:21
URL: http://nettansegenlilla.blogg.se/
Postat av: Fröken Kader

Fy fan, vad hemskt!!



Sånna människor borde inte finnas, som skadar barn på det viset!! Ursh, vad uppröd jag blir av sånt.



Tur att det finns sånna som dig, Kerstin som tar väl hand om våra barn.



kram

2010-03-11 @ 04:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0